Klasa CB radia i klasa nawigacji nie ma znaczenia w tym problemie.
Tutaj problemem są tylko i wyłącznie chińskie produkty za marne pieniądze, kupowane na stacjach lub w marketach…
Wszystkie te wynalazki paliły się przegrzewały bez przerwy. Bezpieczniki w skrzynce i w rozgałęźniku wymieniałem „garściami”…
Do czasu kiedy kupiłem rozgałęźnik za jakieś 70 zł, oraz porządną ładowarkę też za podobne pieniądze, radio zaczęło normalnie działać i przestałem kupować bezpieczniki.
Wg mnie najważniejszy jest rozgałęźnik i solidna ładowarka do nawi, wiadomo, że im grubszy kabel będzie tym lepiej.
Klasa CB radia i klasa nawigacji nie ma znaczenia w tym problemie.
Tutaj problemem są tylko i wyłącznie chińskie produkty za marne pieniądze, kupowane na stacjach lub w marketach…
Wszystkie te wynalazki paliły się przegrzewały bez przerwy. Bezpieczniki w skrzynce i w rozgałęźniku wymieniałem „garściami”…
Do czasu kiedy kupiłem rozgałęźnik za jakieś 70 zł, oraz porządną ładowarkę też za podobne pieniądze, radio zaczęło normalnie działać i przestałem kupować bezpieczniki.
Wg mnie najważniejszy jest rozgałęźnik i solidna ładowarka do nawi, wiadomo, że im grubszy kabel będzie tym lepiej.
Byłem dzisiaj w sklepie elektronicznym i chciałem kupić taką porządną ładowarkę - niestety gość stwierdził że wszystkie są impulsowe i będą zakłócać CB.
A ty gdzie swoja kupiłeś?
Ładowarka orgianlna do Nawigacji Nokia 500, wcześniej miałem chińczyka, teraz jest oki.
Wszystko kupowałem od jakiegoś gościa z Jeleniej Góry, namiary miałem z allegro.
W moim przypadku wyszło następująco;
Pod zapalniczkę mam podłączone jedynie cb radio natomiast ładowarkę do Nawigacji (oryginalną) podłączyłem bezpośrednio pod przewód idący z akumulatora.
I to dopiero zlikwidowało szumy w moim CB
Dodam że to dotyczy auta Skody Octavii 2.
Na obu przewodach mam dławiki ferrytowe
1 zasilanie CB
2 za ładowarką do nawigacji
Reasumując NIE WARTO INWESTOWAĆ w dodatkowe robione zasilacze stabilizatory itp tak jak ja to zrobiłem bo jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Wystarczy połączyć oba odbiorniki do dwóch odrębnych źródeł zasilania i nie zbliżać ich do siebie a problem będzie rozwiązany.
Czy te dławiki pomagają tego nie wiem ale są tanie i można je założyć.
Pozdrawiam
UWAGA: u mnie nie pomogły dławiki/rdzenie ferrytowe, podłączanie pod akumulator, inne źródło zasilania etc.
Wielu użytkowników podłączając naraz CB-radio i nawigację np. do rozdzielacza wkładanego do gniazda zapalniczki napotyka zakłócenia w odbiorze CB-radia. Jest to spowodowane tanimi ładowarkami od tych nawigacji, które mają w sobie przetwornice z 12V na 5V. W ten sposób mała ładowarka zamienia się w nadajnik i sieje głównie po paśmie CB.
Żeby przekonać się, że zakłócenia wchodzą przez antenę, proponuję wyciągnąć przewód od anteny z CB-radia i przekonanie się, że zakłócenia znikną.
Rozwiązania oferowane przez innych użytkowników to droższe ładowarki innych firm, tanie ładowarki firmy Motorola, ale z niewielkim prądem wyjściowym (ok. 500 mA). Niektórzy oferują montaż układu 78S05 lub 7805. Postanowiłem zobrazować jak łatwe, tanie i skuteczne jest to rozwiązanie. Nasze prace nie pochłoną 10 zł.
KLIKNIJ na miniaturkę, żeby zobaczyć w dużej rozdzielczości
Do nowego wtyku zapalniczkowego dolutowujemy przewody z plusem i minusem. Następnie odmierzamy długość przewodu pod kątem miejsca, w którym umiejscowimy układ 78S05 z radiatorkiem. U mnie jest to półka pod skrzynią biegów. Teraz trzeba dolutować przewody z wtyku zapalniczki do układu 78S05. Patrząc na powyższe zdjęcie od lewej jest wejście plus 12V. Środek to masa idąca od zapalniczki i z prawej jest wyjście 5V. Nóżki od układu można odgiąć na boki w celu łatwiejszego przylutowania.
Po wyjściu z układu 78S05 należy mieć przewód z zakończeniem miniUSB (moja nawigacja ma takie wejście zasilające). Oryginalne zostawiłem sobie. Masę od kabla z minuUSB również lutujemy do środkowej nóżki. (czerwony to plus 5V, a czarny to masa)
Dzięki temu rozwiązaniu możemy bezproblemowo korzystać naraz z nawigacji i CB-radia - mowa o osobach, które wcześniej szukały różnych dziwnych rozwiązań jak chociażby puszczanie dodatkowego przewodu z akumulatora.
generalnie napaćkałem folii aluminiowej ( takeij do kanapek) kilka warstw złożonych, na wzór tego w opisie , izolowałem taśmą z papierową naklejką , dodatkowo przykleiłem ekran na obudowie
przy pierwszym podłączneiu wywaliło mi bezpiecznik, później dałem dodatkową izolację na ekranie na blaszanej obudowie i jak na razie działa
obserwacje:
-CISZA ABSOLUTNA przy włączonym ANL, SQ i RF max, wcześniej strasznie mi sie przebijały basy z audio, SQi RF musiałem mieć na 11 i 13
-do tego stopnia, że mam wrażenie, że nie odbieram części wiadomości
-inne mobile słyszą mnie dobrze, ja też słyszę dobrze
- na dniach postaram się zrobić test zasięgu z kolegą, który ma taki sam zestaw, tyle, że ekranowany
z jednej strony odczucia są pozytywne z drugiej zaś targa mną niepokój ( szczególnie z racji druciarstwa i niewiedzy :twisted: )
Do zasilania nawigacji przez mini USB bez zakłóceń w CB nadaje się oryginalna ładowarka do Motoroli V3 . Estetyczne i trwałe rozwiązanie . Ładowarka ta wg informacji zawartych na opakowaniu nadaje się też do zasilania innych urządzeń przez gniazdo mini USB a nie tylko do telefonów. W moim przypadku ładowarka działa kilka lat , nie przegrzewa się i co najważniejsze zupełnie nie słychać jej w CB .
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
a nie lepiej jest podłączyć CB bezpośrednie pod aku a nawigacja niech se będzie podłączona do zapalniczki
z informacji jakie znalazłem na innych forach to nie zawsze pomaga , w moim przypadku również nic to nie dało . Ponieważ z CB nie zawsze korzystam więc dla mnie najlepszym rozwiązaniem był rozgałęźnik i dobra , niezakłócająca ładowarka .
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Dołącz do Świstaka i zawieraj transakcje w sieci. Sprawdź, co sprzedają Twoi znajomi i handluj, nie płacąc za wystawianie ofert.
Panowie temat oczywisty. Wszelkie zasilacze do komórek czy nawigacji ze względu na ich wielkość i cenę są impulsowe, a więc sieją po instalacji bombardując ją zakłóceniami jak bombowiec. Zasilacz liniowy raczej nie może tu być użyty bo się będzie mocno grzał, np. 13V-5V= 8V te 8*1,5A (około) = 12W ciepła które trzeba od razu odprowadzić radiatorem. Napięcie było by idealne bez zakłóceń ale jakie za to ciepło i straty prądu, ktoś kto nie ma odłączanych gniazdek zapalniczki po wyłączeniu auta może za niedługo rozładować akumulator. Więc jak zawsze coś za coś. Temat można rozwiązać albo zewnętrznym źródłem zasilania jak bardzo wydajny zasilacz akumulatorowy jak np.:
Dołącz do Świstaka i zawieraj transakcje w sieci. Sprawdź, co sprzedają Twoi znajomi i handluj, nie płacąc za wystawianie ofert.
Drugim rozwiązaniem jest bardziej skomplikowany zasilacz który będzie miał odizolowaną masę i linię prądową czyli zasilacz transformatorowy a więc taki który zamieni prąd stały na zmienny przełoży napięcia transformatorem i zamieni z powrotem na prąd stały. Niezbędne będą też dobrze znane filtry przy takiej operacji. Idealnym zasilaczem do tego celu jest zasilacz z idealną separacją wszystkiego co związane z prądem.
Nawet sterowanie regulacją napięcia wyjściowego ma za pomocą światła (dioda - czytnik). Zbudowałem z niego zasilanie swoich dwóch telefonów komórkowych naraz, każdy z nawigacją i trzy amperowy zasilacz daje im radę a w CB nic zero szumów od zasilacza. A przed tym rozwiązaniem miałem istny cyrk, czułość CB musiałem zmniejszać do minimum. Dobre efekty dawał też zasilacz akumulatorowy o ile wytrzymał do końca dnia. Taki zasilacz mogę zbudować za 200zł jeżeli ktoś nie będzie miał ochoty lub nie umiał zrobić sobie tego sam, ale to rozwiązuje wszelkie problemy i nie ma strachu o rozładowanie akumulatorów w przypadku akumulatorowych źródeł zewnętrznych.
Pierścień ferrytowy i min. 3-4 zwoje jak najbliżej ładowarki. Najlepiej operację powtórzyć też na kablu zasilającym CB (jak najbliżej CB). Zwykle pomaga.
Komentarz